Akcja “Boom! na komiksy i gry planszowe w bibliotece”
W październiku 2021 roku nasza szkoła otrzymała w ramach akcji “Boom! na komiksy i gry planszowe w bibliotece” pakiet niezwykłych tytułów:
– Smerf, który lubił tylko deser, Thierry Culliford, Falzar, Antonello Dalena
– Smerfetka jest takim samym Smerfem jak inne, Thierry Culliford, Falzar, Antonello Dalena
– Ptyś i Bill tom 1 – Do ataku!, Cric, Pierre Veys, Laurent Verron, Laurent Verron,
– Lou! tom 1, Julien Neel,
– Studio tańca tom 1, Bertrand Escaich, Caroline Roque,
– Siostry, Cazenove Christopher, Maury William,
– Ernest i Rebeka tom 1 – Mój kumpel mikrob, Bianco Guillaume,
– Kamila i Konie tom 1 – Miłość Oceana, Lili Mesange, Stefano Turconi,
– Ubongo – gra karciana,
– Łap za słówka – gra karciana,
– FITS Travel – gra.
Dzięki nadesłanym tytułom mogliśmy zacząć wypożyczać jeszcze więcej komiksów, które wszyscy kochają czytać, bo przemawiają do nas nie tylko tekstem, ale także obrazem. Wzbogaciliśmy również kolekcje naszych gier planszowych o kolejne 3 pozycje – przypominamy, że w gry planszowe (nie tylko te wymienione) można zagrać w czytelni po lekcjach, przed lekcjami oraz na długiej przerwie. Warto integrować się przy grach planszowych jako alternatywa dla dzisiejszych ciągłych gier na telefonach komórkowych i komputerach.
W ramach akcji w październiku zostały zorganizowane zajęcia pozalekcyjne z komiksami “nie tylko dla dziewczyn” , w których przedstawione zostały zarówno emocje, z jakimi na co dzień borykają się młode uczennice, ale miały również wzmocnić więzi między nimi. Dziewczyny z 5c rozmawiały o swoich hobby (zainspirowane komiksami “Kamila i konie”, “Lekcja tańca”) i o tym co je inspiruje, a także o relacjach ze swoim rodzeństwem i przyjaciółmi. Na koniec przeczytaliśmy podsumowanie komiksu “Smerfy i świat emocji”, o tym, że każdy z nas jest inny i wyjątkowy, dlatego zamiast wyśmiewać się nawzajem, powinniśmy się sobą bardziej zainteresować. Czytaliśmy również o Smerfie, który lubił tylko deser i omawialiśmy jak ważne jest zróżnicowane odżywianie.
Pogadanki na podstawie komiksów “Smerfy i emocje” prowadzone są również przez wychowawców w klasach młodszych, Zrealizowano już pogadankę w klasie 2d – bardzo pomocne okazały się materiały dostarczone przez organizatorów akcji.
W klasach 4-7 oraz w 3e na zajęciach artystycznych i plastyce również poruszyliśmy temat komiksu i emocji. Po rozmowie na temat tego, w jaki sposób można odczytać emocje na twarzy i że czasem nie należy ich ukrywać, postanowiliśmy się zmienić w artystów komiksowych i spróbować wyłapać emocje, które każdy po kolei prezentował na swojej twarzy. Był jeden haczyk – na jedną osobę przypadało 60 sekund, więc zrozumieć i wyrazić czyjąś emocję było niesamowicie trudno! Ale dzięki takiemu ograniczeniu czasowemu nasze umysły uczyły się odczytywać i rejestrować wyrazy twarzy – jest to przydatne zarówno w relacjach międzyludzkich, jak i w tworzeniu komiksów!