Gorzkie lekarstwo w słodkiej pigułce, czyli teatralna terapia klas szóstych.
„Planeta Małego Księcia krążyła w okolicy planetek 325, 326, 327, 328, 329, 330. Zaczął więc od tych planet, aby znaleźć sobie zajęcie i czegoś się nauczyć.”
fragment „Małego Księcia”
15 listopada 2019 roku uczennice i uczniowie wszystkich klas szóstych po raz kolejny wyruszyli na wycieczkę Szkolnego Koła Miłośników Teatru.
***
„Potrzebny jest obrządek. (…) Dzięki obrządkowi pewien dzień odróżnia się od innych, pewna godzina od innych godzin.”
fragment „Małego Księcia”
Pierwszym przystankiem w podróży była wizyta w Teatrze im. Ludwika Solskiego, gdzie zostaliśmy poddani swoistej terapii poprzez sztukę, bo, jak napisał kiedyś Andrzej Pilski, polski astronom i kierownik Planetarium Muzeum Mikołaja Kopernika we Fromborku: „Czytając baśń, wiemy, że nie wszystkie informacje w niej zawarte są prawdziwe. Często przypomina ona lekarstwo w słodkiej pigułce, którą z przyjemnością zjadamy, łykając przy okazji trochę gorzkiej prawdy. Pigułka przygotowana przez Antoine’a de Saint Exupery’ego składa się z mieszaniny faktów i fantazji astronomicznych, które autor wykorzystał, aby przekazać trochę prawdy o nas …”
Oglądając „Małego Księcia” w reżyserii Cezarego Domagały leczyliśmy się więc z lenistwa, próżności, egocentryzmu i egoizmu, żądzy władzy oraz materializmu. I obiecywaliśmy sobie, że od teraz poświecimy więcej czasu i uwagi naszym bliskim…